Hafiz Hamidun Merasa Puas Akan Konsernya (All About Nasheed)

Hafiz Hamidun Merasa Puas Akan Konsernya (All About Nasheed)
Hafiz Hamidun Merasa Puas Akan Konsernya
Hafiz Hamidun Merasa Puas Akan Konsernya (All About Nasheed) - Ketika ditemukan di konferensi pers baru-baru ini, Mohammad Hafiz bin Hamidun atau lebih dikenal sebagai Hafiz Hamidun mengakui masih penat akibat keterlibatan perusahaannya, Arteffects International yang bertindak mengelola Dewan Peluncuran Album Salaam Sami Yusuf di Malaysia. Namun, Hafiz nyata puas ketika para penonton juga puas dengan kinerja dan penyelenggaraan Konsert Zikir Terapi Diri Hafiz Hamidun yang diselenggarakan pada 14 November 2012 yang lalu.Katanya kesuksesan konser tersebut bukanlah karena usahanya sendiri sebaliknya usaha sama tim-nya yang keras membantu. Hafiz di konferensi pers baru-baru ini juga mengatakan akan menargetkan dua lagi konser yang sama di dua lokasi yang terdekat, yaitu Jakarta dan Singapura. Barisan artis yang sama juga akan dibawa perform sekali lagi untuk penyelenggaraan konser akan datang.

Hafiz mengatakan konser yang diadakan bukan bertujuan untuk menyaingi setiap artis tetapi berdasarkan tujuan mengajak dan menyeru umat Islam agar selalu berdzikir dan mengingat Allah Beralih ke persoalan kontroversi menyusul harga konsernya baru-baru ini yang dikatakan agak mahal, Hafiz berani menyatakan ia bertepatan dengan pengalaman "mahal" yang diperoleh oleh setiap hadirin yang turun ke konsernya. Mengomentari perjalanan publikasi album Zikir Terapi Diri ini, album yang dikatakan telah siap dalam waktu sebulan itu tidak terus diluncurkan. Sebaliknya, Hafiz bertindak memajukan album tersebut kepada rekan-rekan artis, diantaranya Ustaz Amaluddin (Ustaz Amal) yang bertindak sebagai penasihat album zikir tersebut untuk mendapatkan komentar dan pandangan mereka.

"Lagu In shaa Allah nyanyian Maher Zain banyak mengilhami saya. Setelah mendengar dan aksi fenomena lagu-lagu Maher Zain di Malaysia, saya merasakan perlu mencari kelainan dan timbul ide untuk mengetengahkan konsep zikir yang dibawa sekarang. I should thank Maher Zain! "
Hafiz Hamidun Merasa Puas Akan Konsernya (All About Nasheed)

0 Response to "Hafiz Hamidun Merasa Puas Akan Konsernya (All About Nasheed)"

Post a Comment